zondag, december 18, 2005

Leuke dingen doen

Sinds ik dit weblog ben begonnen, heb ik het idee dat mijn leven ongeveer zo boeiend is als dat van Roeland de Kamerplant, met het verschil dat de Vliegende Panters over hem wekelijks nog twee items weten te vullen.

Het gaat ongeveer zo: ik word 's morgens wakker, ik douch, kleed me aan, eet wat, breng de kinderen naar school, fiets naar mijn werk, werk, fiets terug naar huis, eet weer wat, kijk televisie totdat ik, meestal zo tussen 9 en 10 uur, op de bank in slaap val. Niet dat ik zelf echt ontevreden ben, maar als ik het zo opschrijf vind ik het er opeens wel heel treurig uitzien.

Gelukkig doe ik ook wel eens iets leuks.

Vorige zondag bijvoorbeeld, zijn we met het gezin naar een balletvoorstelling geweest. Klinkt ook niet erg wild, maar vond ik toch heel erg mooi.

Gisteravond ben ik met een paar vriendinnen helemaal uit mijn dak gegaan bij Abbamania. We zaten op de eerste rij, en hadden the time of our lives. Dat vond de "Benny" uit het gezelschap kennelijk wel leuk, want hij kwam aan het einde van de voorstelling naar me toe om me een hand te geven. (YES!!! Ik voelde me weer even een meisje van 16 dat haar idool heeft ontmoet! Het verschil is 22 jaar, en het idool was een imitator, maar who cares?)
Later was er de meet and greet, en heb ik heel even met die jongen staan praten. Het was hem opgevallen dat we echt alle liedjes meezongen, zei hij. (Ik hoop dat hij bedoelde dat hij zag dat ik meezong, niet dat hij het ook kon horen...)

Mijn gezin in vol ornaatKort geslapen, vanmorgen vroeg opgestaan om bijtijds op de Midwinter Fair in het Archeon te zijn. Zelf ben ik niet in het bezit van een kostuum, maar Frits en de kinderen gingen verkleed.
Ik had mij voorgenomen om deze keer op zijn minst een keer een gothic-jurk te passen, maar het is er niet van gekomen. De echt mooie jurken valle sowieso buiten het budget, en de goedkopere vind ik niet zoveel geld waard. De stof waarvan ze gemaakt worden kost op de markt twee euro de meter, en ik weet zeker dat er geen veertig meter stof in zo'n jurk verwerkt wordt! (Maar wel enkele uren werk, en dat kost ook geld.) Dat wordt dus zelf maken, ik heb het me vaker voorgenomen, maar in februari ga ik naar de volgende beurs in een zelfgemaakte jurk!

Los daarvan was het de hele dag genieten van alle verklede mensen (en andere wezens) die er rondliepen. Waarvan hier een kleine foto-impressie.

Deze twee wilden per se op de foto Lennart had een ontmoeting met een heks Zomaar een gezicht in de massa

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wat een saai leven heb jij , Roeland de Kamerplant heeft een rijker bestaan zeg. Hoe komt het zo dat jij tot weinig toekomt? Jammer dat je nu niet tevreden bent.
Ik vind deze blog er wel gaaf uitzien.

groetjes Frits

11:37 a.m.  
Blogger Pauline said...

Er staat juist dat ik niet ontevreden ben. Ik heb gebruik gemaakt van een dubbele ontkenning om aan te geven dat ik in enige mate tevreden ben. Als ik in hogere mate tevreden zou zijn, zou ik bijvoorbeeld gebruik hebben gemaakt van de uitdrukking "dik tevreden", "zeer tevreden" of "supertevreden".

By the way, wat weet jij nou van Roeland de kamerplant. Jij ligt altijd al naast me te snurken als ik naar de Vliegende Panters kijk.
:-)

1:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het mag weer duidelijk zijn dat Pauline de Nederlandse Taal goed onder de knie heeft.

12:15 a.m.  

Een reactie posten

<< Home